emmauppstromer.blogg.se

En blogg om mitt liv som 17 årig-studerande-ryttartjej född och uppvuxen i Uppsala.

Idag gick det bra!!

Kategori: Allmänt

Gud så bra det gick att rida idag, hade världens känsla trots lite bråk! Blev inte alls som jag planerat mitt ridpass, typiskt mig haha! Vi red fram ute i skogen och på grusväg som planerat i alla gångarter. Gick strålande, sen fortsatte ridpasset i gräsbanan på stallplanen, det låg nämligen två bommar framme och tänkte att det var en bra dag för lite markarbete istället. Ibörjan var han livrädd för bommarna, suck, men efter lite bråk och svordomar kom han över och då blev det plötsligt så kul att han tog båda bommarna i ett språng, då blev jag minst sagt snopen och då fick det räcka hahaha..! Avslutade passet ute i alla gångarter och en ordentlig avskrittning. Upplägget blev riktigt bra trots spontan förändringar. Super nöjd med andra ord! Ska rida igen på lördag och då blir det i ridhus för första gången, längtar!! :D 

Kommentera inlägget här: