emmauppstromer.blogg.se

En blogg om mitt liv som 17 årig-studerande-ryttartjej född och uppvuxen i Uppsala.

Ridlektion med eld i baken

Kategori: Allmänt

Idag skjutsade min farmor mig till stallet och kollade när jag red. Lite nervös var hon eftersom att sist hon var med ramlade jag av och krossade armen (drar den historien i ett eget inlägg men kortfattat så flög jag av, krossade min arm och fick skruva ihop den med 3 skenor och ca 7 skruvar) men idag övelevde jag. 
Vi jobbade intervaller på en stubbåker. Hur kul som helst! Red en gammal häst vid namn Jolly med enormt mycket energi kvar! Vi skenade runt och runt där på åkern och ridlektionen bara flög iväg haha. 
Just nu sitter jag och äter gröt, dricker té och mjölk och ska så fort jag fått i mig detta ska jag plugga lite svenska grammatik, sen blir det läggdags. Ska komma i säng före 10 idag, är så himla trött, måste verkligen sova ordentligt inatt! 


Kommentera inlägget här: